DIGITALNA TRANSFORMACIJA I PRAKTIČNO ZNANJE IMPERATIV ZA VISOKOŠKOLSKO OBRAZOVANJE U KREATIVNOJ INDUSTRIJI

Arhitektonski fakultet Univerziteta Crne Gore (UCG) partner je na nedavno dobijenom međunarodnom projektu „Digitalna transformacija kreativnih sektora u visokoškolskom obrazovanju”, čiji je cilj poboljšanje kvaliteta programa visokog obrazovanja za kreativne industrije u zemljama Zapadnog Balkana.

Dekanka Arhitektonskog fakulteta prof. dr Svetlana Perović, koja je koordinator projekta na Univerzitetu, kaže da je ovo jedan od 14 dobijenih projekata za koje je UCG dobio odobrenje u prvom pozivu novog ciklusa Erasmus + projekata izgradnje kapaciteta u oblasti visokog obrazovanja (CBHE) za 2021-2027.

„U samom predlogu projekta pošlo se od stava da su obrazovni programi u zemljama Zapadnog Balkana i dalje zasnovani na pasivnim pedagoškim metodologijama koje su zanemarile da inkorporiraju dovoljno praktičnog znanja, što znači da su diplomci imali teorijsko znanje, ali malo razumijevanja kako da ga primijene u praksi i da im nedostaju vještine i kompetencije koje su bile od suštinskog značaja za radno mjesto, kao što su kreativno razmišljanje, saradnja, liderstvo, itd. Istovremeno, Evropska komisija je jasno istakla, u svojoj Strategiji za Zapadni Balkan za 2018. godinu, da ‘digitalna transformacija … može biti sveobuhvatni podsticaj za transformaciju regiona’. Glavna ideja projekta je stoga da se poboljša kvalitet programa visokog obrazovanja za kreativne i kulturne industrije u zemljama Zapadnog Balkana kako bi studenti bili zadovoljniji vještinama koje su stekli, te kako bi se obezbijedilo da diplomci budu vještiji i konkurentniji na tržištu rada i samim tim postizanje viših stopa zaposlenosti“, objasnila je Perovićeva.

Ovaj cilj, dodala je ona,  postiće se digitalnom transformacijom koja koristi prednosti metodologija aktivnog učenja i inovativnih digitalnih obrazovnih alata.

„Projekat će procijeniti postojeće potrebe u visokoškolskim programima kako dizajnirati, razviti i/ili prilagoditi nastavne planove i programe, kurseve, materijale za učenje i implementirati različite aktivnosti učenja i saradnje za nastavnike, postdiplomce i diplomce. Oni će imati različite oblike radionica, intenzivnih studijskih programa, kurseva, sve u onlajn i oflajn formi“, pojašnjava dekanka Perović.

Projekat će takođe stvoriti virtuelnu platformu za učenje i saradnju kako bi se podstakao zajednički pristup u rješavanju ovih obrazovnih pristupa na Zapadnom Balkanu i u EU.

„Tokom projekta biće realizovano najmanje 30 zajedničkih aktivnosti i inicijativa za saradnju između partnera iz zemalja Balkana i zemalja članica EU i programskih zemalja. Projekat će takođe uključiti širok spektar zainteresovanih strana u participativni proces analize i planiranja novih nastavnih planova i programa, kurseva, materijala za učenje i alata za usklađivanje kompetencija i vještina diplomaca sa zahtevima tržišta rada“, navodi dekanka Perović.

Koordinator projekta na međunarodnom nivou je Politehnički institut u Portugalu, a ostali partneri su visokoškolske institucije Zapadnog Balkana  i iz EU.

O. Đ.   

 

Back to Top