U okviru Programa „Jačanje socijalnog uključivanja – jednako i kvalitetno obrazovanje za podršku uspješnog razvoja djece“ koji Ministarstvo prosvjete realizuje sa organizacijom Save the children, u Podgorici je održan seminar „Višedimenzionalni individualiziovani pristup učenju i sveukupnom razvoju djece predškolskog uzrasta“ na kojem je učešće uzeo po jedan predstavnik 21 javne predškolske ustanove kao i koordinatori programa centara ranog razvoja pri tri resursna centra.
Obuku su vodile psihološkinje Itana Kovačevič i Marijana Vukićević-Ivančević, a akcenat je stavljen na pozitivno roditeljstvo, pozitivnu disciplinu, važnost podizanja svijesti o ravnopravnosti polova.
Radionice su pokrile sljedeće oblasti: planiranje u odnosu na dijete, razvojni domeni/razvojna mapa, holistički pristup djetetu i sveobuhvatan pristup razvoju i učenju djece u ranom i predškolskom vasptianju i obrazovanju, socio-emocionalni razvoj u kontekstu individualizovanog pristupa razvoju i učenju djeteta, pol i rod, rodni steriotipi, razumijevanje funkcionisanja porodice - dileme i izazovi sa kojma se roditelji/staratelji djece suočavaju, dijete u osnovi planiranja i individualizacije, portfolio, opservacija − značaj za razumjevanje, planiranje i usmjeravanje razvoja i učenja djeteta, stoji u saopštenju Ministarstva prosvjete.