RADIONICE O 3D ŠTAMPI U OŠ „OKTOIH“

Projekat “3D učionica" koji se realizije u OŠ "Oktoih" u Podgorici, je podržan na konkursu „Za svako dobro” kompanije „Telekom“ u cilju edukacije mladih uz nove tehnologije. 

U saradnji sa NVO „Munja“ i „Open Box Studio“ od februara do juna sprovedeno je 20 radionica na kojima su učenici sticali vještine u modelovanju i 3D štampi, kroz igru „Kideville“. 
Princip 3D učionice se temelji na razvoju znanja, vjestina i vrijednosti. Ovakvim principom se postiže integracija nastavnih sadržaja iz najmanje tri nastavna predmeta koje postaje funkcionalno, a ovaj pristup po prvi put u učionicu uvodi 3D štampu, modelovanje i strateško planiranje. 
Koordinator projekta je nastavnik Sava Kovačević koji ističe da  su nove tehnologije sredstvo da učenici razvijaju vještine za 21. vijek.

„Đaci su imali mogućnost da integrišu znanja iz svih nastavnih predmeta, a da pri tome promisljaju o zajednici u kojoj žive i rješavaju probleme sa kojim se susrijeću. Predstavnici Open Box Studio su nesebično dijelili svoja zannja u o 3D modelovanju na kompjuterskim programima i zajednički dijelili iskustva u ovoj oblasti. Igra Kideville nam je stigla iz Londona i namijenjena je mladima koji će kroz timski rad, strategiju, modelovanje na komjuterskim programima, dizajniranje i učenje engleskog jezika napraviti jedan savremeni grad. Zadatak svakog učesnika je da osmisli kako bi to izgledao objekat koji grad treba da ima, i od svog crteža dođe do trodimenzionalne figure koju će koristiti za igru. Model igre za učenje novih tehnologija je upravo ono što želimo da podstičemo jer igrajući se, učestvujemo svi jednako i učimo kako da na kreativan način razmišljamo o načinu poboljšavanja budućnosti koju će graditi naše nove generacije“, kazao je Kovačević.

U okviru projekta sprovedeni su i nagradni konkurs za najkreativniju igračku koju su modelovali učesnici radionice, posjeta Digitalnoj fabrici, kreairanje i štampanje zanimljivih nastavnih sredstva po mjeri učenika, kreiranje edukativnih igara integrišući više nastavnih predmeta.

Rezultati projekta se ogledaju kroz razvoj:
kritičkog razmišljanja i analitičnosti, pristupanje problema iz više različitih uglova
vrednovanja prostora, kreiranja edukativnih igara, integracije nastavnih sadržaja, timskog rada i saradnje, te organizacijskih vještina.

Projekat "3D učionica" i njegove aktivnosti su prihvaćene na sajtu EU code kojim se promovišu vještine učenika za 21. vijek.

Back to Top