PREDSTAVLJENI REZULTATI TRENINGA O KORIŠĆENJU DIGITALNIH TEHNOLOGIJA U NASTAVI

Od naredne školske godine, zahvaljujući podršci UNICEF-a i Telenora, nastavnici osnovnih i srednjih škola moći će da se prijave za trening o efektnom korišćenju digitalnih tehnologija u nastavi.

Ovaj trening, uz podršku UNICEF-a i Telenora i u saradnji s Univerzitetom Sapienza u Rimu, tokom prošle školske godine pilotoran je u OŠ „Štampar Makarije“ u Podgorici, nakon čega ga je Nacionalni savjet za obrazovanje uvrstio na zvaničnu listu programa za stručno usavršavanje nastavnika u Crnoj Gori.

Njegovi rezultati predstavljeni su na panelu „Digitalna pismenost i digitalna bezbjednost djece u Crnoj Gori“, koji su organizovali Telenor i UNICEF u okviru Sajma novih tehnologija „Smart Tech“.

„Naši podaci govore da je nastavnicima potrebna dodatna podrška u korišćenju digitalnih medija u nastavi, tako da smo se u kreiranju programa za obuku nastavnika vodili konceptom digitalne pedagogije koji se u potpunosti oslanja na živi, neposredni rad u učionici, ali i nadovezuje na upotrebu interneta i digitalnih tehnologija na kreativan i svrsishodan način, sve s ciljem unapređenja kvaliteta nastave i učenja“, kazala je Maja Kovačević, koordinatorka obrazovnog programa u UNICEF-u.

U OŠ „Štampar Makarije“ je, uz podršku UNICEF-a i Telenora, otvorena i digitalna laboratorija, kao mjesto aktivnog učenja i medijskog opismenjavanja. Upravo se u tom prostoru i testirala upotreba digitalnih tehnologija u nastavi.

„Nova metoda bliska je projektnoj nastavi, što znači da zahtijeva timski rad i bolju saradnju između učenika i nastavnika. Djeca svoje iskustvo i znanje u rukovanju digitalnim tehnologijama koriste za kreiranje filmova, a na taj način mi učimo od njih“, ocijenila je Jelena Begović, nastavnica iz ove škole.

Njena koleginica Biserka Rovčanin ističe da su „kroz proces stvaranja digitalnog sadržaja, učenici kao kreatori pokazali vještinu u korišćenju savremenih tehnologija i uočili njen edukativni značaj za unapređenje nastavnog procesa“.

Učenici s kojima su korišćene inovativne, digitalne pedagoške metode kazali su da za njih usvajanje novih znanja kroz video-produkciju bilo posebno iskustvo.

„Program je bio novo iskustvo za mene i moje prijatelje. Naučio sam da sastavljam film i uređujem snimljene kadrove“, rekao je  Luka Ćipranić, učenik sedmog razreda, a učenica Sofija Šćekić smatra da kreiranje i režiranje filmova trebalo da probaju sva djeca.

Na skupu je bilo je riječi i o zaštiti u onlajn svijetu i bezbjednoj upotrebi tehnologije. Govorilo se i o jazu u digitalnim vještinama između nastavnika, učenika i roditelja. Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje je UNICEF sproveo uz podršku Telenora, a koje je pokazalo da gotovo svi nastavnici u crnogorskim osnovnim i srednjim školama, njih 94 odsto, svakodnevno koriste internet i smatraju da se njegovom upotrebom u nastavi poboljšava kvalitet obrazovanja.

Inicijativa Telenora i UNICEF-a „Digitalna pismenost za svako dijete“, u okviru koje se promoviše upotreba digitalnih tehnologija u školama, nastala je kao odgovor na podatke iz UNICEF-ovog istraživanja iz 2016. godine, koje je pokazalo da svaki peti roditelj i svako deseto dijete u Crnoj Gori ne koriste internet, kao i da svaki drugi roditelj želi da u školi koju dijete pohađa dobije informacije o tome kako da mu pomogne da se digitalno i medijski opismeni.

Izvor: unicef.org/montengro

 

Back to Top