Cjeloživotno učenje jedan je od najboljih odgovora na ekonomske, društvene, kulturne i ekološke izazove, kao i da se stečenom diplomom ne završava proces obrazovanja, kazao je ministar prosvjete dr Damir Šehović na završnoj EPALE (Elektronska platforma za učenje odraslih) konferenciji “Andragoške kompetencije nastavnika”, koja je u organizaciji Centra za stručno obrazovanje, održana u Bečićima.
Ministar je rekao da Crna Gora nastoji da se kroz svoja zakonska, strateška i druga dokumenta u oblasti obrazovanja, vremenski i sadržajno uskladi sa evropskom politikom obrazovanja odraslih, te da danas imamo preko 100 ustanova koje se bave ovom vrstom obrazovanja.
On je istakao da kvalitet ljudskih resursa predstavlja sastavni dio nacionalnog bogatstva i značajnu polugu za ekonomski rast i razvoj.
„Stoga, kvalitet nastavnika u sistemu obrazovanja odraslih predstavlja ključ uspjeha u reformskom procesu. O tome dovoljno govori podatak da uspješnost obrazovne reforme čak 75 odsto zavisi od uslova u kojima se reforma ostvaruje uključujući kompetencije onih koji je sprovode, a u svega 25 odsto od dobrih ideja”, naglasio je Šehović, i poručio da svaki pojedinac mora biti svjestan da se učenje ne završava stečenom diplomom škole ili fakulteta i da je to proces koji mora trajati koliko i mi.
“Odgovornost je na nama samima, a na državi je da obezbijedi uslove, ukaže na važnost i podstakne cjeloživotno učenje”, naglasio je Šehović.
Predstavljajući projekte u kojima je Privredna komora partner sistemu obrazovanja, predsjednik Vlastimir Golubović rekao je da ova institucija u prethodnoj godini organizovala 51 edukativnu aktivnost koju je pohađao 2.621 učesnik, dok su za prvih 10 mjeseci ove godine na 43 edukativne aktivnosti imali 2.759 učesnika.
“Trend rasta učesnika potvrđuje činjenicu da privreda Crne Gore sve više prepoznaje potrebu za inoviranjem svojih znanja”, poručio je Golubović.
Direktor Centra za stručno obrazovanje Duško Rajković istakao je da je Centar kao nacionalni servis podrške cjeloživotnom učenju u okviru dva ciklusa EPALE projekta realizovao brojne aktivnosti kojima je doprinio podizanju svijesti o značaju obrazovanja odralsih i motivisao opštu i stručnu javnost za korišćenje elektronske platforme i promociju EPALE zajednice u Crnoj Gori.
On je rekao da je Centar do sada izdao sedam zbirki andragoških priručnika za nastavnike koji predstavljaju didaktičko-metodičku podršku nastavnicima za rad sa odraslim polaznicima. On je podsjetio da je Centar osnovao tri strukovna udruženja nastavnika – turizam, mašinstvo i saobraćaj i informatika), te izradio istraživanja o potrebama u srednjim stručnim i mješovitim školama.
Na konferenciji je, između ostalog, predstavljena i publikacija „Obrazovanje odraslih u Crnoj Gori – uloga nevladinih organizacija“.