U Ministarstvu prosvjete u Podgorici održan je završni sastanak pilot projekta u okviru UNESCO-ve mreže pridruženih škola, na temu „Doprinos sveobuhvatnog institucionalnog pristupa učenju o klimatskim promjenama“.
Na sastanku je razgovarano o rezultatima projekta i realizovanim aktivnostima obrazovnih ustanova učesnica, sa posebnim osvrtom na četiri stuba sveobuhvatnog pristupa: upravljanje, nastava i učenje, zgrada i funkcionisanje, saradnja sa lokalnom zajednicom.
U uvodnim obraćanjima, Milica Nikolić, generalna sekretarka Crnogorske nacionalne komisije za UNESCO, i Nevena Čabrilo, nacionalna koordinatorka za obrazovanje za održivi razvoj u Zavodu za školstvo, ukazale su na značaj uspješne saradnje između institucija uključenih u realizaciju projekta, kao i na značaj aktivnosti za unapređenje učenja o klimatskim promjenama u obrazovnim ustanovama.
Na sastanku su fasilitatori/koordinatori obrazovnih ustanova prezentovali realizovane aktivnosti u okviru akcionih planova za sveobuhvatni institucionalni pristup klimatskim promjenama, kao i tekuće aktivnosti.
Pilot projekat za sprovođenje sveobuhvatnog instutcionalnog pristupa u cilju unapređenja klimatskih akcija u devet obrazovnih ustanova realizovan je tokom 2017. i 2018. godine.
Niz aktivnosti su imale za cilj da doprinesu povećanju sadržaja o klimatskim promjenama u nastavi i učenju, unapređenju godišnjeg planiranja i sredina za nastavu i učenje, kroz razvijanje holističkog i participativnog pristupa ovoj temi, osmišljavanje akcija za podizanje svijesti kod svih učesnika, učešće na međunarodnoj i nacionalnoj radionici, posjete i ekološke radionice, formiranje timova za akciju, izradu i sprovođenje akcionih planova, saradnju sa lokalnom zajednicom, učešće na međunarodnim vebinarima i video konferencijama sa drugim zemljama i razmjenu materijala na međunarodnoj platformi OTA.
Obrazovne ustanove učesnice projekta: JPU „Naša radost“ − Herceg Novi, osnovne škole: “Pavle Rovinski“ − Podgorica, „Dušan Korać“ − Bijelo Polje,
„Sutjeska“ − Podgorica, Gimnazija „Tanasije Pejatović“ – Pljevlja, SEŠ „Vaso Aligrudić“ − Podogorica, SMŠ „Bratstvo–jedinstvo“ – Ulcinj, SMŠ „17. septembar“ − Žabljak i Filozofski fakultet – Nikšić.
Ovaj međunarodni pilot projekat, u kojem je učestvovalo 25 zemalja svijeta u periodu 2016 − 2018. godine, dio je većeg globalnog projekta, čiji je cilj da se pruži doprinos sprovođenju Globalnog akcionog programa za obrazovanje za održivi razvoj (GAP), odnosno prioriteta dva Programa koji se odnosi na unapređenje okruženja za nastavu i učenje, uz liderstvo UNESCO-a i finansijsku podršku Vlade Japana.
Zvaršni sastanak je sufinansijski podržan od strane Crnogorske nacionalne komisije za UNESCO.