Istorija treba da dobije zasluženo mjesto u obrazovnom sistemu, zaključeno je na okruglom stolu na temu „Antifašizam u programima istorije u Crnoj Gori“, koji je održan u Zavodu za školstvo.
Pozdravljajući prisutne, v. d. direktorice Zavoda za školstvo Zoja Bojanić-Lalović istakla je da povod realizacije ovog okruglog stola nije samo tema antifašizma u obrazovnim programima istorije, već sve ono što čini njegove neprocjenjive vrijednosti koje baštinimo – solidarnost, tolerancija i sloboda.
„Antifašizam i sve vrijednosti koje on njeguje treba zapravo da budu temeljni etički princip države Crne Gore i zato nema važnijeg sistema od obrazovnog kada govorimo o ovim vrijednostima“, dodala je ona.
Pomoćnik direktora Zavoda za školstvo Radovan Popović govorio je o ključnim promjenama u sistemu obrazovanja od 2004. do 2020. godine, sa akcentom na istoriju i njen položaj. On je posebno ukazao da su politički i ekonomski elementi u našem društvenom sistemu, nažalost uticali da se umanje vrijednosti predmeta koji bi trebalo da su od nacionalnog značaja (Istorija, Geografija), da se antifašizam izopšti i sve više koriste slobodni zaključci i manipulisanje nekim važnim istorijskim činjenicama.
Učesnici ovog skupa razgovarali su o tome kako popraviti položaj istorije i njoj srodnih predmeta u obrazovnom sistemu.
Zaključeno je da je neophodno da istorija dobije svoje zasluženo mjesto u obrazovnom sistemu, kao i da je potrebno raditi na unapređenju rada nastavnika, staviti u prvi plan nacionalnu istoriju i baštiniti antifašizam u svemu, te prilagoditi program i udžbenike djeci i uključiti sve važne institucije obrazovnog sistema.
Lj. V.
Izvor: Zavod za školstvo