OBUKA ZA TRENERE KLJUČNIH KOMPETENCIJA

U organizaciji tima projekta „Implementacija ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore“ i Zavoda za školstvo nedavno je organizovana obuka za trenere ključnih kompetencija.

S obzirom na to da su skoro svi dosadašnji treneri ovog programa stručnjaci iz regiona, cilj je bio da se edukuje grupa prosvjetnih radnika iz Crne Gore koji će preuzeti taj zahtjevni posao i nastaviti da obučavaju kandidate za implementaciju  ključnih kompetencija.

Edukatori tokom ove obuke bili su tim lider projekta Boris Ćurković, ključna stručnjakinja za obuke nastavnika Maja Jukić, stručnjak za  osiguranje kvaliteta obrazovanja u dijelu ključnih kompetencija Rajko Kosović, viša stručnjakinja za razvoj kurikuluma i za obuke nastavnika  Ljubica Špirić i  koordinatorka Marija Nikčević.

Edukacijom je obuhvaćeno oko 20 kandidata (nastavnici/profesori  srednjih i osnovnih škola, ali i drugi predstavnici obrazovnih institucija) iz svih regija Crne Gore. Zastupljene su sve grupe predmeta (jezički predmeti, prirodna grupa predmeta, kao i estetski predmeti).

Obuka  je realizovana putem radionica. Prva je bila posvećena edukaciji za upravljačke timove škola (planiranje implementacije ključnih kompetencija). U okviru druge i treće radionice akcenat je bio na obuci nastavnika u vezi sa  planiranjem  implementacije ključnih kompetencija.

Tokom rada,  polaznici su imali priliku da  analiziraju materijal koji će koristiti u daljem radu i diskutuju na tu temu, sugerišu i daju predloge.

Obuka je bila i savjetodavna. Riječ je o metodologiji rada, dinamici realizacije, načinima praćenja implementacije,vještinama koje dobar trener za ključne kompetencije  treba da ima i sl.

Edukacija je imala praktični dio − vježbu korišćenja ZOOM aplikacije i drugih digitalnih alata uz pomoć kojih je planirano da se realazuje dalja obuka za ključne kompetencije.

U završnom dijelu donijeti su zaključci i napravljena  evaluacija.

Važna poruka za trenere je da je da su osam ključnih kompetencija osnova za cjeloživotno učenje i trebalo bi ih preciznim planiranjem uključiti u sve nivoe obrazovanja, kao i odabrane buduće profesije.  

Kanidati su dobili u digitalnom formatu  radni materijal za obuku ključnih  kompetencija. Kao sertifikovani treneri imaju zadatak da obučavaju  direktore i nastavnike  škola u Crnoj Gori koji u  prvom krugu nijesu prošli obuku za ključne kompetencije. Tačnije, pošto su  ključne  kompetencije  postale  zahtjev savremene nastave i obrazovanja i nastavljaju  svoju primjenu u praksi,  novoobučeni  treneri će  nastaviti  rad na tom projektu u Crnoj Gori i  pratiti  implementaciju.

Program „Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore“ akreditovan je od strane  Zavoda za školstvo i   nalazi se  u Katalogu stručnog usavršavanja. 

 

Lj. V.

 

 

Back to Top