Tim za podršku darovitim učenicima OŠ „Jugoslavija“ u I polugodištu ove školske godine u potpunosti je realizovao aktivnosti predviđene akcionim planom Tima za ovaj period. Kako darovitost podrazumijeva prirodnu sposobnost pojedinca da ostvaruje trajno visoke rezultate u različitim oblastima, to istovremeno znači da je škola, kao vaspitno-obrazovna ustanova, dužna da pruži podršku ovim učenicima i omogući njegovanje njihovih vještina i znanja na različite načine.
Akcionim planom Tima za podršku darovitim učenicima OŠ „Jugoslavija“ za prethodnu školsku godinu, a nakon savjetovanja održanog u Zavodu za školstvo, planirano je identifikovanje darovitih u IV razredu. Za identfikaciju učenika korišćeni su standardizovani upitnici PRONAD iz priručnika “Podrška talentovanim i darovitim učenicima”, Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva Podgorica. Ove školske godine isti upitnici koristili su se za identifikaciju darovitih učenika u IV razredu, kao i u VI i VII razredu, nakon čega su se obrađivali podaci. Na sastanku Tima, na kojem su saopšteni dobijeni podaci, zaključeno je da su rezultati pokazali visok stepen podudaranja između zapažanja učenika i nastavnika prilikom izbora učenika koji su se izdvojili u svakom odjeljenju kao najistaknutiji u određenim oblastima i sa razvijenim određenim vještinama. U ovom trenutku u OŠ „Jugoslavija“ u uzrastu od IV do VII razreda identifikovano je u prosjeku od 12 do 15 učenika u okviru svakog razreda (oblasti: fizička spretnost, kreativnost u literarnom stvaralaštvu, lako rješavanje zadataka iz matematike, dosjetljivost i originalnost, samostalnost u radu i smisao za liderstvo, umjetničke vještine), tako da je na nivou škole broj darovitih učenika, kojima će se u narednom period posvećivati posebna pažnja, preko 60. Kao jedan od zaključaka Tima navodi se da će se i nadalje pratiti svi učenici, u cilju dalje identifikacije jer neka djeca, u zavisnosti od uzrasnih i individualnih karakteristika, svoju darovitost ispoljavaju kasnije.
Na sastanku učenika sa koordinatorom tima, školskim psihologom i članovima Učeničkog parlamenta predložena su: školska takmičenja iz predmeta za koje ne postoji državno takmičenje (Crnogorski - srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost, istorija i geografija, tehnika i informatika), međuškolska predmetna takmičenja, kvizovi ali i različiti projekti u vidu integrisane nastave (obrada određene teme iz različitih uglova), istraživački rad, posjete kulturnim i naučnim ustanovama.
Nastava će biti obogaćena inovativnim metodama rada, koje su nastavnici već isplanirali, a kojima će se unaprijediti ambijent učenja i stvoriti podsticajno okruženje u učionici, dok će uprava škole u martu organizovati odlazak darovitih učenika u Crnogorsko narodno pozorište. Nastavničke kompetencije u cilju podrške darovitim učenicima razvijaju se i putem stručnog usavršavanja, od kojih je četvorodnevni program obuke „Razvoj kritičkog mišljenja“ realizovan u prostorijama škole dok je istovremeno, u prethodnom periodu, uprava škole nastojala da unaprijedi i materijalno-tehničke uslove rada.
Tim za podršku darovitim učenicima i uprava škole realizovaće, nadalje, i aktivnosti u cilju promovisanja postignuća darovitih učenika u školi, lokalnoj zajednici i na nivou države.
Biljana Vukmanović, direktorica škole