NORMA NASTAVNIKA NE SMIJE USLOVLJAVATI REFORMU

Povodom obraćanja Aktiva profesora istorije srednjih škola, Zavod za školstvo i Centar za stručno obrazovanje saopštili su da iako je profesorska norma prioritet nadležnih institucija, to nije i ne smije biti cilj reforme, već najbolji interes učenika.

„Statusom profesora se nadležne institucije posebno bave, ali on ne može uslovljavati  planove i programe koji se prave prema interesu djece. U skladu sa time, srednje stručne škole treba da budu usmjeravane u pravcu stručne profilacije jer je to izbor učenika, te su opšteobrazovni predmeti u ovim školama u funkciji struke. Ipak, nakon sprovedene reforme, u našem obrazovnom sistemu će, kako je najavljeno iz samog Ministarstva, biti više, a ne manje zaposlenih”, navodi se u saopštenju.

Kada je riječ o srednjim stručnim školama, kod svih važećih obrazovnih programa norma nastavnika praktične nastave se smanjuje sa 24 na 22, što znači dodatne časove za nastavnike praktične nastave. U dijelu deset novih obrazovnih programa, za većinu opšteobrazovnih predmeta broj časova je ostao isti ili se povećao. Za manji dio opšteobrazovnih predmeta, broj se smanjio u obaveznom dijelu, ali su oni ponuđeni kao izborni. Sa druge strane, smanjenjem broja učenika sa 30 na 28, povećeće se broj odjeljenja i u stručnim školama i u gimnazijama, što takođe znači povećanja broja časova za nastavnike”, objašnjavaju u Zavodu za školstvo.

O. Đ.

 

Back to Top