Rektorka Univerziteta Crne Gore (UCG) prof. Radmila Vojvodić učestvovala je u radu Treće zajedničke konferencije nauke „Procesa za Zapadni Balkan / Berlinski proces“, pod nazivom „Pretvori ideje u akciju: Investiranje u mlade naučnike i poslove za rast“, koja je održana u Parizu.
Konferenciju su organizovali Francuska akademija nauka – Francuski institut i Njemačka nacionalna akademija nauka „Leopoldina“, a okupula je predstavnike univerziteta i rektorskih konferencija, nacionalnih akademija nauka, istraživačkih organizacija i istaknute naučnike iz 13 zemalja učesnica Procesa za Zapadni Balkan. Program konferencije podrazumijevao je i dijalog sa predstavnicim amabasada zemalja učesnica u Parizu, kao i panel sa visokim predstavnicima Evropske komisije i vlada Francuske i Italije.
„Svi preporučeni mehanizmi i mjere u okviru zaključaka Procesa za Zapadni Balkan za primjenu standarda kvaliteta visokog obrazovanja potpuno su u duhu naših sprovedenih reformi i akreditacije UCG. Unapređenje znanja i vještina kroz povezivanje sa privredom i društvom, i veća zapošljivost, ali i umrežavanje istraživača, takođe, našli su se u fokusu konferencije. Na tom planu nas, pod pokroviteljstvom Procesa za Zapadni Balkan, čeka razvijanje regionalnog projekta“, kazala je rektorka Vojvodić.
Rad konferencije bio je fokusiran kroz dvije teme „Investiranje u mlade naučnike“ i „Obrazovanje i inovacije za poslove i rast“. Na konferenciji je, u okviru prve teme, dogovoreno formiranje fondacije Procesa za Zapadni Balkan, koja bi trebalo da predstavlja mehanizam za finansiranje izuzetnih mladih istraživača sa Balkana, na način da im se omogući sticanje iskustava u inostranstvu i kreiranje vlastitih laboratorija izuzetnosti.
Kada je u pitanju druga tema, učesnici Konferencije radili su na formulisanju preporuka za optimizovanje veza između obrazovanja, vještina, inovacija i poslova radi „pametnog“ rasta zemalja Zapadnog Balkana. Pametni rast podrazumijeva više radnih mjesta, veću radnu produktivnost i više poslova koji imaju dodatu vrijednost – odnosno onih koji su zasnovani na znanju i tehnologijama. Ovo se odnosi i na pitanja reforme nastavnih planova, premošćavanja nedostatka vještina, poslovnih poduhvata univerziteta i inovativnih ekositema.
O. Đ.