MLADI PROFESORI JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI U PROJEKTU „UČI DOMA

Svršeni studenti Filološkog fakulteta u Nikšiću, inače profesori koji čekaju posao, prihvatili su da, za potrebe projekta „Uči doma”, u okviru kojeg se obezbjeđuje nastava za sve učenike u uslovima pandemije, učestvuju u snimanju časova u skladu sa Predmetnim programom za crnogorski – srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost u srednjim školama u Crnoj Gori.

 

„Tom prilikom pokazali su da posjeduju sve tri dimenzije nastavničke kompetencije: prije svega poznavanje stručnih sadržaja iz oblasti bazičnih nauka (nauke o jeziku i nauke o književnosti), zatim metodička znanja i, konačno, radnu dimenziju što, uz ostalo, podrazumijeva preuzimanje odgovornosti, predanost poslu i savjesnost u njegovom obavljanju“, kazala je doc. dr Dušanka Popović, profesorica na Filološkom fakultetu. Podršku mladim nastavnicima u ovoj aktivnosti pružila je i mr Anka Vučinić Gujić, nadzornica u Zavodu za školstvo, predstavnica organizatora.   

 

„Okolnosti u kojima se priprema i u kojima se realizuje čas namijenjen svim učenicima u državi, po prirodi stvari uslovljavaju odstupnja od mnogih metodičko-pedagoško-psiholoških postulata zasnovanih na direktnom kontaktu sa učenicima, njihovom stalnom angažovanju i kontinuiranoj interakciji između učenika i profesora i učenika međusobno. Činjenica da takvi časovi traju najviše dvadeset minuta, što znači da cjeline u makrostrukturi časa kojima se učenici uvode u izučavanu problematiku, upoznaju se sa njom i, konačno, provjerava naučeno, treba smjestiti u kratak vremenski interval, kao i već pomenuti izostanak interakcije sa učenicima, čini jasnom zahtjevnost situacije u kojoj se časovi, namijenjeni emitovanju na televiziji, realizuju.  Stoga je odluka da se ovi časovi na srednjoškolskom nivou uglavnom zasnivaju na predstavljanju ključnog sadržaja koji će učenici kasnije razmatrati sa svojim profesorima tokom onlajn nastave putem različitih aplikacija, sasvim prihvatljiva. Iako su ograničenja višestruka, moguće je umnogome ispoštovati pristup na kojem se zasnivaju programi namijenjeni nastavi jezika i književnosti u obrazovnoj vertikali, kao i bazični metodički pristup sadržajima iz obje oblasti predmeta i na tome treba insistirati. Prethodno navedeno ukazuje na složenost aktivnosti koja se široj publici, tj. dijelu javnosti koji ne pripada struci, može učiniti jednostavnom, i ističe njen značaj u uslovima u kojima se nastoji obezbijediti kontinuiran obrazovni proces“, objasnila je Popovićeva.

 

Prema njenim riječima, iako su okolnosti za koje su časovi pripremani i u kojima su realizovani potpuno neuobičajene, mladi profesori iznjedreni na Studijskom programu za crnogorski jezik i južnoslovenske književnosti i Studijskom programu za srpski jezik i južnoslovenske književnosti Filološkog fakulteta Univerziteta Crne Gore, pokazali su spremnost da u vanrednim okolnostima budu podrška struci i profesiji za koju su se obrazovali. To su: Tamara Simović, Milana Gajović, Ana Janković, Đorđije Đukanović, Dijana Tiganj, Vanja Damjanović, Aleksandar Marić, Staša Vukić i Katarina Žarić.

 

Projekat „Uči doma“ pokrenulo je Ministarstvo prosvjete na početku pandemije, a sa njegovom realizacijom nastavilo Ministarstvo prosvjete, nauke, kulture i sporta.

O. Đ.

Back to Top