Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija: NEMA POTREBE DA SE VJERONAUKA UVEDE U ŠKOLE

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija smtara da je izučavanje religije već dovoljno zastupljeno u nastavnom programu kroz izborne predmete, te da nema potrebe da se vjeronauka uvede u programe javnih obrazovnih ustanova. To je CdM-u saopšteno iz resora na čijem čelu je Anđela Jakšić-Stojanović.

Povodom nedavne izjave mitropolita crnogorsko primorskog Joanikija da je došlo vrijeme da se vjeronauka vrati u škole, iz Ministarstva prosvjete, nauke i invacija, objasnili su da član 5 Opšteg zakona o obrazovanju i vaspitanju propisuje da je u javnoj ustanovi obrazovanje i vaspitanje svjetovnog karaktera, što znači da u obrazovnim ustanovama nije dozvoljeno religijsko djelovanje osim u ustanovama koje su licencirane kao vjerske škole.

„Što se tiče javnih obrazovnih ustanova, učenicima koji to žele, omogućeno je izučavanje izbornog predmeta Istorija religije u devetom razredu osnovne škole, kao i u gimnazijama“, kazali su iz ovog resora.

Takođe napominju da u osnovnoj školi učenici stiču znanja u okviru četiri glavne teme: Osnovni koncepti i pojmovi religije i predmonoteistička vjerovanja; Judaizam; Hrišćanstvo; Islam, dok učenici gimnazija, pored navedenih, izučavaju i teme: Vjerovanja i rituali u Evropi do prodora hrišćanstva, Religijski sistemi starih civilizacija, Religija i savremeni svijet itd.

„Stav Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija je da je izučavanje religije već dovoljno zastupljeno u nastavnom programu kroz pomenute izborne predmete, pa samim tim nema potrebe za uvođenjem predmeta Vjeronauka u programe javnih obrazovnih ustanova“, istakli su iz  resora prosvjete, nauke i inovacija.

Podsjetili su i da u Crnoj Gori postoje i vjerske škole u koje se mogu upisati sva djeca koja su zainteresovana za ove programe obrazovanja, čime je omogućeno njegovanje vjerskih i religijskih uvjerenja u punom kapacitetu koje se garantuje Ustavom i Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i slobodama.

 

Izvor: cdm.me

Back to Top