Gimnazija „Tanasije Pejatović“: JEDNODNEVNI IZLET DO SARAJEVA

U subotu 12. aprila za učenike pljevaljske Gimnazije „Tanasije Pejatović“ organizovan je jednodnevni izlet do Sarajeva.

Kako kažu iz ove škole, kao nagrada za predan i vrijedan rad učenika i uspješan nastup na Sajmu ženskog stvaralaštva, „izlet je realizovan na inicijativu Tima za preduzetništvo za učenike koji izučavaju obavezne izborne predmete Preduzetništvo, Turistička geografija i Istorija religije, a u saradnji sa članovima kluba 'Mladi preduzetnici', volonterskim klubom, učeničkim parlamentom i aktivom crnogorskog-srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti.“

Izlet je realizovan za oko 50 učenika, u pratnji profesora Ognjena Bobića, Adise Malagić, Jelene Bajić i Marijane Ćalasan.

„Učenici i nastavnici imali su priliku da posjete Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine, najstariju kulturnu i naučnu instituciju u ovoj zemlji. U pratnji kustosa upoznali su se sa kulturnim i nacionalnim nasljeđem BiH i svih njenih naroda. Eksponati u muzeju  su razvrstani po odjeljenjima (arheološko, etnološko i odjeljenje prirodnih nauka) u nekoliko različitih zbirki (folklorna, numizmatička, prirodoslovna, prahistorijska, antička i druge). U centralnom dijelu kompleksa Zemaljskog muzeja nalazi se i botanički vrt, koji sadrži vrlo vrijedne zbirke: endemskih vrsta, florističkih rijetkosti... i jedini je spomenik ove vrste u Sarajevu.  Takođe, posjetili su kulturno-istorijsko središte Sarajeva i najpoznatiju turističku destinaciju Baščaršiju. Ona predstavlja simbol multikulturalnosti u čijim okvirima se nalaze Stara pravoslavna crkva, Gazi Husrev-begova džamija, medresa i biblioteka, Sahat kula, Stari jevrejski hram, Brusa i Gazi-Husrev begov bezistan, Vijećnica, Muzej optičkih iluzija i brojne druge znamenitosti. Baščaršija je živa galerija tradicije, kulture i lokalnog načina života sa mnogobrojnim zanatskim radnjama, prodavnicama suvenira te restoranima tradicionalne kuhinje“, navode iz Gimnazije.

Prema njihovim riječima, ovo je bila izvanredna prilika za učenike da se edukuju i pokažu koliko znaju o kulturno-istorijskim znamenitostima ovog područja i, naravno, da uče jedni od drugih!

„Ovaj vid integrativne i terenske nastave podstiče međupredmetnu saradnju, realizaciju međupredmetnih tema u nastavi i saradnju između aktiva na nivou škole,  a nastavu čini interesantnijom i savremenijom“, zaključak je saopštenja.

N. N.

Back to Top