CRNOGORSKI PREDSTAVNICI NA PETOM MEĐUNARODNOM ANDRAGOŠKOM SIMPOZIJUMU

Članovi Nacionalnog stručnog tima projekta EPALE 2017-2018. iz Centra za stručno obrazovanje: Ivan Marković, Irena Janković i Ivana Vučinić, kao i EPALE ambasadorka  Snežana Kršikapa, SMŠ „Mladost“ − Tivat, učestvovali su na Petom međunarodnom andragoškom simpozijumu (MAS) „Modernizacija i internacionalizacija obrazovanja odraslih“, koji je održan u Biogradu na moru u Hrvatskoj. Skup je organizovala Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, a učesnici su imali priliku da se upoznaju sa najnovijim trendovima i aktuelnostima iz politike obrazovanja odraslih na nacionalnom i evropskom nivou, kao i sa brojnim primjerima dobre prakse i iskustvima iz cijele Evrope kroz bogat program i prezentacije istaknutih stručnjaka iz obrazovanja odraslih.

Akcenat ovogodišnjeg simpozijuma bio je kako na E-učenju, izradi i upotrebi različitih elektonskih platformi, tako i na kompetencijama kadra koji radi u obrazovanju odraslih, ciljevima budućih i rezultatima dosadašnjih reformi u ovoj oblasti, a sve u cilju pronalaženja najefikasnijih modela obrazovanja i učenja odraslih.

Na skupu su predstavljeni i pomaci u reformi obrazovnog sistema zemlje domaćina u oblasti obrazovanja odraslih, ali i ukazano na prioritete kada je riječ o daljem usavršavanju istog. Kroz prezentaciju dostignuća kako resornog ministarstva, tako i ASOO (Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih), učesnici su se upoznali sa dva nova zanimanja − nastavnik za obrazovanje odraslih i andragog čijim uvođenjem je postignuta institucionalizacija i standardizacija stručnjaka koji su angažovani na poslovima obrazovanja odraslih u Hrvatskoj. 

Gošća iz Estonije Jelena Lohmatova prikazala je vrlo uređen sistem u svojoj zemlji, kao i zahtjeve koji se stavljaju pred sve one koji žele da se bave obrazovanjem i obukom odraslih polaznika. Na simpozijumu su predstavljeni i elektronski portali za učenje. 

Regina Angelika Eichen iz Njemačke predstavila je „Ich-will-lernen.de“ − najveći njemački otvoreni portal za učenje koji pruža više od 31.000 vježbi zaopismenjavanje i osnovno obrazovanje, za školsku pripremu, kao i za osnovno ekonomsko obrazovanje. Ovaj portal za učenje omogućava potpuno anonimno i besplatno registrovanje i samostalno učenje kod kuće ili upotrebeu kurseva portala – na primjer u centru za obrazovanje odraslih. Polaznici sami podešavaju mjesto, vrijeme i tempo učenja, a nastavnici ih onlajn podržavaju na njihovom individualnom putu učenja, opismenjavanja i računanja do završetka školovanja, dok im onlajn test omogućava da od početka uče na odgovarajućem nivou. 

Erik van den Broek iz Holandije predstavio je „Open Badge Network“ − projekat podržan od strane Erasmus + programa, koji omogućava organizacijama širom Evrope da podržavaju razvoj i upotrebu sistema bedževa kao načina prepoznavanja i vrednovanja neformalnog i informalnog učenja. Mozilla Open Badges je otvoreni sistem koji omogućava da se sva znanja, vještine i dostignuća prepoznaju i šire preko interneta nudeći tako mogućnost školama, univerzitetima, poslodavcima i provajderima obrazovanja odraslih da „udahnu život“ odnosno daju potvrdu doživotnom učenju koje trenutno nije prepoznato ni vrednovano na adekvatan način. 

Kroz prezentacije i radionice učesnici su takođe imali priliku da uvide ulogu i značaj samovrednovanja u procesu osiguranja kvaliteta kako ustanova za obrazovanje odraslih, tako i kadrova koji u njima rade, a bilo je riječi i o individualizaciji nastavnog procesa u obrazovanju odraslih, razvoju standarda kvalifikacija i metodologiji izrade standarda zanimanja.

Organizovan je i sastanak Nacionalnih službi za podršku (National Support Services – NSS) u okviru Projekta EPALE, tokom kojeg su razmatrane tehničke i konceptualne pojedinosti projekata koje realizuju NSS timovi u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. Učesnici su razmijenili iskustva i primjere dobre prakse tokom sprovođenja projekata, a postignut je dogovor oko budućih zajedničkih aktivnosti na regionalnom nivou.

Lj. V.

 

 

Back to Top