BEZ PORTFELJA” NA BARSKOM LJETOPISU

Premijera pozorišne predstave „Bez portfelja“, po tekstu Stevana Koprivice i po idejnom konceptu i u režiji Branislava Mićunovića održaće se sjutra od 21.30 sati, na ljetnjoj pozornici barskog Doma kulture, a u sklopu ovogodišnjeg „Barskog ljetopisa“, saopšteno je na konferenciji za medije.

Riječ je o komadu koji nastaje kao koprodukcijsko ostvarenje Gradskog pozorišta iz Podgorice i festivala „Barski ljetopis“ čime se nastavlja uspješna saradnja ova dva subjekta na koprodukcijskim projektima.

Milena Čaran producentkinja „Barskog ljetopisa” podsjetila je da ovo treća koprodukcija ove dvije institucije, naglasivši da je ovo ove godine jedini crnogorski pozorišni projekat u okviru pozorišnog segmenta festivala.

„Zadovoljstvo nam je da smo uspjeli da zajedno radimo na ovom projektu i nastavimo našu koproducentsku saradnju i podržimo ovako kvalitetne i značajne programe“, kazala je ona.

Stevan Koprivica, direktor Gradskog pozorišta Podgorica, istakao je da je kompletna autorska i glumačka ekipa, uz izuzetak gostujućeg glumca Vahidina Prelića, autentičan proizvod crnogorskih kulturnih i teatarskih okolnosti.

„Čini mi se da je to trenutno jedini takav projekat u zemlji i vrlo svjesno i namjerno smo to tako radili. Sama predstava nije komad koji se zasniva na fabuli da bi mogli akcentirati o čemu se tu radi. Nama je bio bitan „žestok“ društveni angažman koji nije prenesenog značenja već nešto što se nas tiče“, kaže Koprivica.

On dodaje da jeste riječ o komediji, ali bolnoj komediji ili horor komediji u kojoj junaci nijesu čudovišta nego mi sami, ili kako bi rekao Aristotel, ljudi slični nama.

„Ma koliko se bavili vlašću i događajima u vremenu u kojem živimo naša teza je bila da mi sami generišemo svo zlo koje nam se dešava. Primjese komedije su način da se malo odbranimo i napravimo neki gard, ali smijeh nije primarna dominanta ovog komada već bolno suočavanje sa društvenim, socijalnim i etičkim trenutkom u kojem se kao društvo nalazimo“ rekao je Koprivica.

On ističe da politika ipak nije suština ovog komada već pokušaj katarze i pokušaj da pročistimo sva ta osjećanja i doživljaj stvarnosti u kojoj živimo.

„Ovaj komad vam se može dopasti ili ne, ali vas sigurno neće ostaviti ravnodušnim”, poručio je Koprivica.

Branislav Mićunović je istakao da se u procesu rada na ovom komadu bezbroj puta sjetio jedne rečenice Vladana Desnice koji je, u komentaru svog esejizovanog romana „Proljeća Ivana Galeba“,  napisao „Čovječanstvo se toliko prozlilo da mu više ne vrijedi fabulizirati“.

Kako je kazao, ovaj komad je nastao u vremenu kada se svakoga dana budite sa novim okolnostima i strahovima koje vam proizvodi ne samo nešto što se dešava u našem društvu nego i događaji u okruženju pa i svijetu.

„Okolnosti ne mogu da vas ostave ravnodušnim. Kroz predstavu smo željeli da osvijestimo, ne kroz parabole i metafore što je uobičajeno u teatarskim postupcima i estetikama, nego da učinimo te stvari očiglednim. Gotovo da mogu da kažem da je nemoralno živjeti u okolnostima gdje smo pritisnuti mnogim malformacijama jednoga društva, a da se time ne pozabavimo”, kazao je Mićunović ističući zadovoljstvo činjenicom da stvara u okviru „Barskog ljetopisa” za koji ga vežu uspomene iz perioda kada je bio jedan od osnivača pozorišne kolonije Festivala. 

„Nadam se da ćemo ovom predstavom probuditi malo savjesti kod naših gledalaca, kao što smo je i probudili kod nas samih”, poručio je Mićunović. 

Dušan Kovačević umjetnički direktor Gradskog pozorišta, koji ujedno igra jednu od uloga u predstavi, kazao je da je pravo vrijeme da se ovaj projekat desi uz svu hrabrost reditelja i pisca teksta.

„Ovo jeste politički teatar, ali je prije svega angažovani teatar koji se tiče našeg društva i bolne istine u kom vremenu se nalazimo i pritom ne mislim samo na nas već i šire. Zbog toga će ova predstava biti univerzalna i ako sa njom uspijemo da promijenimo bar jednog čovjeka naša misija je uspješna” poručio je Kovačević.

Dubravka Drakić, glumica, naglasila je zadovoljstvo učešćem u predstavi, ali i u okviru pozorišnog programa 35. Barskog ljetopisa, što prema njenom mišljenju govori o jednom kontinuitetu i tradiciji. 

„Mi se u predstavi bavimo  svim onim što su naše tradicije, prepoznavanjem toga kao dobrih ili loših temelja na osnovu kojih formiramo i naše ponašanje u svakodnevnici. Proces je bio naporan zbog činjenice da smo probali neke drugačije, teže i komplikovanije, ne samo sisteme igre do kojih smo pokušavali da dođemo, već i promjene samih sebe i svojih glumačkih organizama koji su u ovom trenutku pod opterećenjem u manjoj ili većoj formi. Ova predstava nas je ogolila sa svim onim što mi jesmo ili se trudimo da budemo, sa svojim odnosom i prema stvarnosti i prema društvu”, istakla je Drakićeva. 

O svom radu u predstavi govorili su i glumci Jelena Nenezić-Rakočević, Miloš Pejović, Omer Bajramspahić, kao i jedini gostjući član postave Vahidin Prelić, glumac Narodnog pozorišta „Užice“.

O. Đ.

Back to Top