Za razvoj predškolskog vaspitanja i obrazovanja ključna je dalja komunikacija sa roditeljima, socijalna inkluzija i nastavak ulaganja u infrastrukturu na nivou regiona, kazao je ministar prosvjete dr Damir Šehović na ministarskom sastanku Platforme za Zapadni Balkan o obrazovanju, nauci, istraživanju i inovacijama, koji se održava u Beogradu.
On je istakao da je socijalna inkluzija važan faktor utvrđivanja kvaliteta predškolskog obrazovanja”.
“Tako je obuhvat djece uzrasta od tri do šest godina predškolskim obrazovanjem u Crnoj Gori značajno porastao. U udaljenim područjima otvaramo tzv. interaktivne službe koje vrše funkciju vrtića, i sada je u funkciji 37 interaktivnih službi u 12 opština. Naši napori u socijalnoj inkluziji potvrđeni su i nakon PISA testiranja 2015. godine, kada je Crna Gora ocijenjena kao zemlja sa veoma visokim stepenom pravednosti u obrazovanju, što znači da socio-ekonomski status učenika nije u značajnoj mjeri povezan sa njihovim postignućima“, rekao je ministar Šehović, uz napomenu da je dalja profesionalizacija kadra u predškolskim ustanovama takođe jedna od tema koju je potrebno staviti u fokus.
Ministar Šehović je takođe predstavio cjelokupnu reformu crnogorskog obrazovnog sistema, poručivši da je potrebno dalje razmjenjivati iskustva na projektima finansiranim od strane evropskih fondova i drugih eksternih izvora finansiranja, koji su od velikog značaja za zemlje Zapadnog Balkana.
On se sastao i sa direktorom Evropske trening fondacije Ćezarem Onestinijem sa kojim je dogovoreno dalje jačanje saradnje u srednjem stručnom obrazovanju. Onestini je konstatovao da je Crna Gora velike iskorake na ovom polju, posebno uzevši u obzir da je pokrenut kvalitetan sistem dualnog obrazovanja, ali i povećano interesovanje za srednje stručne škole.
Dogovorena je i podrška Fondacije u izradi strategije koja će se odnositi na srednje stručno obrazovanje. Evropska trening fondacija je agencija EU koja je fokusirana na razvoj stručnog obrazovanja, preduzetništva i digitalniih vještina.
Sastanak su otvoriili Mladen Šarčević, srpski ministar obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja, i Tibor Navračić, evropski komesar za obrazovanje, kulturu, mlade i sport.
Jedna od tema sastanka bila je rano obrazovanje, ali i digitalizacija u obrazovanju, srednje stručne škole, priznavanje akademskih kvalifikacija i reformske aktivnosti u regionu.
Platforma Zapadnog Balkana za obrazovanje i nauku je pokrenuta 7. marta 2012. godine, prvim ministarskim sastankom u Danilovgradu. Njeni ciljevi su pomoć zemljama kandidatima i pružanje smjernica zemljama potencijalnim kandidatima za njihovo učešće u evropskom okviru saradnje i integraciji sa zemljama članicama EU. U Ministarstvu prosvjete ocjenjuju da je učešće crnogorske delegacije na VIII ministarskom sastanku Platforme od velikog značaja u smislu posvećenosti EU i međunarodnim standardima u oblasti obrazovanja, te pomoći u implementaciji novih politika i aktuelnih reformi.
Lj. V.