STVARALAŠTVO SVETLANE KANE RADEVIĆ NA BIJENALU ARHITEKTURE U VENECIJI

Izložba „Svetlana Kana Radević – poslijeratna arhitektura između centra i periferije“ (Skirting the Centre: Svetlana Kana Radević on the Periphery of Postwar Architecture), biće prikazana na najvećoj smotri arhitekture na svijetu, Bijenalu arhitekture u Veneciji u okviru cjeline pod nazivom „Collateral events“.

Nakon prošlogodišnjeg odgađanja Bijenala usljed pandemije koronavirusa, najavljeno je održavanje ove važne i renomirane manifestacije, uz poštovanje svih epidemioloških mjera, i to od 22. maja do 21. novembra. Na ovogodišnjem Bijenalu arhitekture naći će se i izložba o Svetlani Kani Radević, koju realizuju APSS Institut i kompanija Strategist, a pod pokroviteljstvom predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića i uz podršku Glavnog grada Podgorice.

„Veliko nam je zadovoljstvo da će se izložba, uprkos svjetskoj pandemiji, a na neki način prilagođena njoj, ipak desiti u Veneciji ove godine. Radili smo predano prethodnih godinu dana da Kanin rad predstavimo u najboljem svjetlu na međunarodnoj sceni. Ovakav zadatak otežan uslovima pandemije još je zahtjevniji, ali on ne gubi na svom značaju, naprotiv. Posebnu zahvalnost dugujemo porodici koja nam je stavila na raspolaganje Kaninu privatnu arhivu. Njihovo povjerenje za nas je velika obaveza, odgovornost i zadovoljstvo“, kazali su iz organizacionog tima izložbe.

U okviru izložbe biće izložena privatna arhivska građa Svetlane Kane Radević, koja je do sada bila nedostupna javnosti, kao i artefakti stavljeni na raspolaganje u svrhu izložbe kroz saradnju organizatora sa institucijama kulture poput Crnogorske kinoteke, Narodnog arhiva, Muzeja Jugoslavije u Beogradu, ali i sa kućama poput Radio Televizije Crne Gore, Pobjede i Lovćeninvesta.

„Istražujući bogatu arhivu odlučili smo da izložbu postavimo u odnosu na teme koje dominiraju Kaninim stvaralaštvom i životom. Imajući na umu društvene okolnosti u kojima je živjela, zadivljeni smo bogatstvom ne samo njenog opusa već i njenih interesovanja, ambicija i njenog uticaja na okruženje, grad i dalji razvoj arhitekture u Crnoj Gori. Zanimljivo je to da je svoja najznačajnija djela, odnosno arhitektonski jezik i karijerni pravac postavila veoma rano i dok je još bila u Crnoj Gori odnosno Jugoslaviji, definitivno bez uticaja tih velikih centara poput Fildelfije i Tokija kojima je kasnije stremila. U svijet je pošla sa već bogatim stvaralaštvom i jasnom slikom o tome kakav arhitekta želi da bude. Posebno se ističe njena posvećenost i temeljan pristup projektima za koje izrađuje stotine detaljnih crteža svakog segmenta arhitekture i enterijera. Kanin najbliži saradnik na svakom projektu bila je njena sestra Ljiljana koja je potpisana na velikom broju projekata i čiji je doprinos evidentno veoma značajan, posebno kroz izradu impresivnih detaljnih crteža“, istakli su kustosi izložbe.

Radević je jedina žena i sa 29 godina najmlađa dobitnica prestižne jugoslovenske nagrade za arhitekturu „Borba“, koja joj je uručena 1969. godine.

Organizacioni tim čine kustosi izložbe Dijana Vučinić (APSS Institut) i Anna Kats i Katarina Milačić (Strategist).

Bijenale u Veneciji ove godine održava se na temu „Kako ćemo živjeti zajedno?“. Više informacija o izložbi može se dobiti na web strani  www.kanaradevic.me.

Izvor: Analitika

Back to Top