Obrazovni sistem je pokazao fleksibilnost i kroz projekat #UčiDoma adekvatno odgovorio na epidemiološki izazov, što potvrđuje spremnost za dalju digitalizaciju koja će biti u fokusu saradnje Ministarstva prosvjete i UNICEF-a u narednom periodu, zaključeno je na sastanku ministra prosvjete dr Damira Šehovića i novimenovanog šefa kancelarije UNICEF-a u Crnoj Gori Huana Santandera.
Oni su se saglasili da je epidemija koronavirusa postavila ozbiljan izazov pred sisteme obrazovanja širom svijeta, te ocijenili da je obrazovni sistem Crne Gore u rekordnom roku pružio učenicima kvalitetan onlajn sadržaj, na čemu je Santander čestitao.
Sehović i Santander su poručili da je upravo ova situacija pokazala da je digitalizacija u obrazovanju neophodna i direktno povezana sa razvojem ekonomije 21. vijeka.
Ministar Šehović je rekao da je projekat #UčiDoma sačuvao djeci zdravlje i omogućio kontinuitet obrazovnog procesa, te pokazao prilagodljivost našeg obrazovnog sistema.
„Uspješna realizacija nastave na daljinu ohrabrila nas je da u kratkom roku uđemo i u projekat elektronskog upisa za sve nivoe obrazovanja, u čemu nam je UNICEF bio značajan partner“, istakao je on i naglasio da je digitalzacija jedan od narednih većih projekata Ministarstva prosvjete.
„Riječ je o projektu ’Digitalna učionica’ koji smo planirali da, kao pilot projekat, započnemo ove jeseni u prvim razredima osnovne škole. Predviđena je izrada digitalnih udžbenika za ovaj razred iz gotovo svih predmeta, kao dopuna udžbenicima“, objasnio je Šehović.
Santader je rekao da polje digitalizacije otvara veliki prostor za saradnju, te da je kancelarija UNICEF-a spremna da i u narednom mandatu bude podrška obrazovnom sistemu, kako u oblasti digitalizacije, tako i u dijelu inkluzivnog i predškolskog obrazovanja, borbe protiv vršnjačkog nasilja, pružanju podrške djeci RE populacije, te jačanju kapaciteta nastavnika. On je naglasio da će obrazovanje ostati prioritet kancelariji UNICEF-a i u narednom periodu.
Sagovornici su se složili da je nedavno održani onlajn sastanak koji su organizovali Ministarstvo prosvjete i UNICEF, a učestvovali su predstavnici obrazovnih institucija, sistema UN, ambasada, međunarodnih organizacija i donatora, bio veoma koristan. Na njemu je ocijenjeno da je da obrazovni sistem izuzetno fleksibilan i spreman za dalju digitalizaciju i unapređivanje, te definisane smjernice za dalju saradnju.
Šehović i Santander su izrazili uvjerenje da će školska godina početi reguralno, te da je povratak u nezamjenjive školske klupe zajednički cilj Ministarstva prosvjete i UNICEF-a.