SSŠ Bar: OTVORENI ČAS O MAGIJSKOM DEJSTVU BILJA

U amfiteatru Srednje stručne škole u Baru održan je Otvoreni čas pod nazivom „Magijsko dejstvo bilja sagledano iz ugla medicine i književnosti".

Zajedno sa svojim učenicima čas su osmislile mr Merima Đukić Savić, prof. biologije i Nataša Despotović, prof. crnogorskog ‒ srpskog, bosanskog, hrvatskog jezika i književnosti, ističući značaj i simboliku bilja u književnosti, ali i njihov značaj u narodnoj medicini i farmaciji.

„Prema konkretnim i pripremnim istraživačkim zadacima učenici su istraživali pojmove, čitali, doživljavali i analizirali tekstove, čime se postiglo tematsko, motivsko i estesko jedinstvo teme sa aspekta biologije, ali je sagledana i iz ugla maternjeg jezika. Ilustracijama motiva učenici su obogatili svoj stvaralački rad i dali svom znanju punoću, dok su potpuni umjetnički obris dale interpretacije muzičkih numera. Osim što su objašnjena medicinska i upotrebna dejstva ljekovitog bilja, oslikana su i narodna tradicionalna vjerovanja, te njihova uloga u književnosti. Pored saznajnog plana, učenici su ostvarili i umjetnički efekat kada je ova tema u pitanju. Istraživački zadaci pobudili su kritičko mišljenje kod učenika, rješavali su probleme putem istraživanja, sagledavajući upotrebu, korist, simboliku bilja sa različitih aspekata. Tako su spoznali da cvijet ruže ili nevena ima ljekovita i hranljiva dejstva, jaku simboliku u izražavanju emocija, moć regeneracije ljepote, ali i metaforično raznoliko značenje u govoru i estetsku komponentu u životu. Potvrđen je interdisciplinarni pristup svakoj temi ili pojmu koji treba da u mladima razvije svijest o raznovrsnoj funkcionalnoj primjeni. Razvijanje sposobnosti komuniciranja i vođenje dijaloga bili su na zavidnom nivou, čime su učenici učvrstili svoja znanja, uvjerenja i sistem vrijednosti. Pobjegli su od svakodnevnog i trivijalnog, a uživali u narodnim lirskim pjesmama i saznanju da bilje ima magičnu moć, kako u medicini, tako i u književnosti“, kažu iz ove škole.

Obogaćivanje nastave sadržajima nelinearnog karaktera donosi i zaključak da je saradničko učenje – učenje za vrijeme koje je došlo, a rezultat donosi devizu: Kvalitetna nastava – zadovoljni učenici.

Back to Top