U okviru programa „Podrška jednakosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja“ 15. završen je program obuke kadra koji radi u novouspostavljenim interaktivnim službama u javnim predškolskim ustanovama u Baru, Ulcinju, Cetinju i Podgorici.
Interaktivne službe uspostavljene su na punktovima: OŠ “29. novembar” – Dinoša (Tuzi) pri JPU “Đina Vrbica”, Gorani pri JPU “Vukosava Ivanović Mašanović”, Bar, Rijeka Crnojevića i Trešnjevo pri JPU “Zagorka Ivaović”, Cetinje, Štoj pri JPU “Solidarnost”, Ulcinj za oko 80 djece. Od septembra se očekuje širenje rada interaktivnih službi i na druge punktove koji su već predviđeni.
Uspostavljanje interaktivnih službi namijenjenih djeci u udaljenim i seoskim sredinama su jedan od načina na koji Ministarstvo prosvjete, u saradnji sa kancelarijom UNICEF-a u Crnoj Gori, radi na povećanju obuhvata djece predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem. Službe su organizovane tako da obučeni vaspitači dva puta sedmično, u trajanju od dva do tri sata, sistematski i organizovano rade sa djecom i porodicama na stimulisanju zdravog razvoja djeteta.
Obuke su održane u tri modula, a posljednja i nizu obuka usmjerena na usvajanje pojma supervizije, razumjevanje ciljeva supervizijskog rada, odnosno razvoj vještina sprovođenja, praćenja, vrednovanja postignuća djeteta u svakodnevnom radu.
U prva dva modula obuka rađeno je na procjeni broja djece koja će biti obuhvaćena interaktivnim službama, definisanju i određivanju lokacija za rad, osmišljavanju aktivnosti za rad i izradi plana podrške.
Interaktivne službe su prepoznate kao primjer dobre prakse za djecu koja žive u seoskim oblastima. Pored Podgorice, Cetinja, Bara i Ulcinja, u prethodnom periodu interaktivne službe su uspostavljene u Danilovgradu, Beranama, Rožajama, Andrijevici, Bijelom Polju, Plavu, Kolašinu, Mojkovcu, Plužinama, Šavniku, Pljevljima, Žabljaku.
N. N.