U cilju promovisanja uloge ranog učenja i integracije djece romske i egipćanske populacije u predškolske aktivnosti, održan je drugi krug obuka za kadar koji radi s djecom RE populacije kako bi uspjeli da odgovore na njihove potrebe. Tema obuke je bila „VAŽNOST PREVENCIJE PREDRASUDA I STEREOTIPA NA RANOM UZRASTU: PERSONA DOLL“.
Obuka se sprovodi u okviru Programa „Podrška jednakosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja“ koji je, između ostalog, usmjeren i na promovisanje uloge ranog učenja i integraciju djece RE populacije u svakodnevne predškolske aktivnosti, a odnosi se na kadrove vrtića opština u kojima se bilježi značajan broj RE populacije: Podgorica, Nikšić, Berane, Bijelo Polje, Tivat, Herceg Novi, Bar, Ulcinj, Kotor, Cetinje, Pljevlja.
Polaznici obuke su upoznati sa istorijatom, značajem tehnike Persona Doll, mogućnostima primjene, kao i koje su optimalne teme za rad sa djecom. Takođe, predstavljeno im je kako se tehnika koristi u razvijanju rodnih i polnih uloga, protiv predrasuda i stereotipa, u situacijama diskriminacije u odnosu na RE djecu.
Ministarstvo prosvjete sprovodi ovaj projekat u partnerstvu sa kancelarijom UNICEF-a u Crnoj Gori.
Izvor: Ministarstvo prosvjete