U Osnovnoj školi “Jugoslavija” u Baru podržavaju učenike u svakom vidu njihovog stvaralaštva, kreativnosti, njegovanja takmičarskog duha i duha zajedništva.
O tome svjedoči veliki broj aktivnosti tokom marta koje su ujedinile učenike sa različitim interesovanjima, u atmosferi međusobne saradnje, druženja i čitavog spektra kreativnih rješenja i stvaralačkih uspjeha. U njima je učestvovao veliki broj učenika, a nastavnici su svoj doprinos dali kroz podršku djeci i njihovom svijetu mašte i kreativnosti, pokazujući im da ih razumiju i poštuju.
Prva sedmica protekla je u takmičenju u slaganju puzzle u kojem su učestvovali svi učenici od I do IX razreda, kao i učenici integrisanog odjeljenja. Najmlađi su slagali puzzle od 100 i 250 komada, učenici II ciklusa od 500 komada, a đaci III ciklusa od 1.000 komada. Najmlađi učenici, kao i učenici IV i V razreda, takmičili su se među odjeljenjima a učenici VI, VII, VIII i IX razreda među razredima (po dva predstavnika iz svakog odjeljenja jednog razreda). Svi su dobili zahvalnice za učešće a pobjednici, pored diploma, maske, flomastere, kolaž papir i igru matematički tobogan (I ciklus), sveske, markere i igru piramida dobili su (II ciklus), dok su učenici III ciklusa dobili finelinere a pobjednici puzzle od 1.000 komada. Svi pobjednici jednoglasno su odlučili da svoje nagrade u vidu igri i puzzli poklone učenicima integrisanog odjeljenja, čime su ko zna koji put pokazali da posjeduju ono najdragocjenije: osjećaj poštovanja različitosti, pažnje i nesebičnosti.
Tokom druge sedmice upriličeno je nadmetanje u šahu, u kojem su učestvovala 24 učenika od V do IX razreda. Odigrano je sedam kola. Proglašena su tri pobjednika, jer su imali isti skor u pobjedama a nagrađeni su profesionalnim šahom, knjigom o šahu, diplomama i medaljama, dok su učesnici dobili zahvalnice i medalje za učešće.
Treću sedmicu obilježilo je takmičenje u pravljenju maketa. Glasanjem su proglašene najljepše, uz konstataciju da svaka zaslužuje prvo mjesto zbog uloženog truda i kreativnosti koja je kroz svaku od njih ispoljena na drugačiji način. Različite ideje spojene su u jedno zajedničko stvaralaštvo. Bilo je tu vulkana, mostova, naselja, znamenitosti, zooloških vrtova, zelenih pijaca, željezničkih stanica, čak i stari grad.
Tokom četvrte sedmice najmlađi đaci pravili su panoe. I ovdje je, kažu u školi, došlo do eksplozije boja, mašte i kreativnih ideja koje su se stopile u doživljaju proljeća učenika I, II i III razreda. Nakon završetka, panoi su postavljeni na zidove hola škole.
U školi ističu da će nastaviti da relaizuju aktivnosti koje podstiču učeničku kreativnost i naglašavaju: “Zajedno gradimo školu ’Jugoslavija’ u kojoj će djeca biti djeca, nastavnici uvijek njihov podsticaj i podrška, a kreativnost i zajedništvo jezik kojim ćemo se ubuduće svi sporazumijevati. Jer, škola nije samo mjesto na kojem se stiču znanja. Škola je mnogo više i tako treba da ostane”.
Lj. V.