Centar za stručno obrazovanje: ODRŽANE OBUKE ZA NASTAVNIKE, PREDSTAVNIKE PRIVREDE I PROFESORE SA FAKULTETA

U  skladu sa Planom rada i Strateškim dokumentima, Centar za stručno obrazovanje započeo je izradu 15 novih obrazovnih modularizovanih programa, u skladu sa Metodologijom za izradu modularizovanih obrazovnih programa u stručnom obrazovanju.  U tom cilju, održane su obuke za nastavnike, predstavnike privrede i profesore sa fakulteta.

Edukacije su organizovane za izradu obrazovnih programa: Prehrambeni tehničar i Proizvođač prehrambenih proizvoda kojoj je prisustvovalo 12 nastavnika iz četiri srednje stručne i mješovite škole iz Nikšića, Podgorice, Bijelog Polja i Andrijevice, u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti poljoprivrede, prehrane i veterine,  kao i jedan profesor sa Biotehničkog fakulteta iz Podgorice i tri predstavnika privrede; Elektrotehničar elektronike i Elektrotehničar elektronskih za 26 nastavnika iz sedam srednjih stručnih i mješovitih škola iz Berana, Bijelog Polja, Rožaja, Pljevalja, Nikšića, Podgorice i Tivta u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti elektrotehnike; Nautički tehničar i Brodomašinski tehničar u prostorijama Srednje pomorske škole Kotor za 31 nastavnika iz dvije srednje stručne i mješovite škole iz Kotora i Bara u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti nautike i brodomašinstva; Frizer i Pomoćnik frizera za 15 nastavnika iz sedam srednjih stručnih i mješovitih škola iz Berana, Bar, Cetinja, Nikšića, Podgorice, Herceg Novog, Kotora i Ulcinja u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti frizerskih usluga.

Održane su obuke i za izradu obrazovnih programa: Elektrotehničar računarskih sistema i mreža i Elektrotehničar za ravoj veb i mobilnih aplikacija kojoj je prisustvovalo 27 nastavnika iz sedam srednjih stručnih i mješovitih škola iz Berana, Bijelog Polja, Rožaja, Pljevalja, Nikšića, Podgorice i Tivta u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti računara, kao i dva pofesora sa fakulteta iz Podgorice, te četiri predstavnika privrede; Kuvar i Gastronom za 15 nastavnika iz osam srednjih stručnih i mješovitih škola iz Pljevalja, Bijelog Polja, Nikšića, Podgorice, Herceg Novog, Budve i Bara u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti kuvarstva, kao  i dva predstavnika privrede koji su ujedno i nastavnici u srednjoj školi; Tehničar prodaje i Prodavač za 12 nastavnika iz sedam srednjih stručnih i mješovitih škola iz Pljevalja, Plava, Budve, Herceg Novog, Bara, Nikšića i Podgorice u kojima se realizuju obrazovni programi iz oblasti trgovine, te  dva predstavnika privrede.

Njima su predstavljeni su propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom. Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama. Zatim su prezentovali svoj rad i diskutovali o tome. Nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuke su vodili savjetnici, koordinator i rukovodilac Odjeljenja za istraživanje i razvoj kvalifikacija u Centru za stručno obrazovanje.

Lj. V.

 

 

Back to Top