ПИСАНА ПРИПРЕМА ЗА ЧАС

Школа: ОШ „Сутјеска“

Наставни предмет:  Природа и друштво       

Датум и вријеме реализације: 20.3.2018. године; 3.час

 

Разред: I

Одјељењe: 1

Учитељица: Биљана Божовић

Васпитачица: Блаженка Вујановић

 

Појмови, садржаји: Саобраћај, сигурност и понашање у саобраћају

Наставна јединица: У аутобусу

Tип часа:  Усвајање новог знања

Кључне ријечи: Семафор, улица, пјешаци, пјешачки прелаз, сигирно, безбједно

Исходи часа: Током учења ученици ће моћу да објасне правила понашања у превозним средствима

Облици рада: фронтални, индивидуални, групни

Наставне методе: Дијалошка метода, Монолошка метода, Илустративно-демонстративна метода, Метода самосталних радова, Метода кооперативног учења

Наставна средства:

  •  Радни листићи,
  • Хамер папир,
  • Цд и цд плејер

Наставни објекат: Учионица

Kорелација:     

-        Ликовна култура - илустрације

-        Музичка култура - пјесмица

-        Математика – бројеви

Литература: Приручник „Истражујем своју околину“ Весна Кипа, Татјана Нововић, Снежана Драгићевић

 

Трајање: Један час

 

Напомене, запажања: Планиране активности треба да пробуде радозналост и жељу за усвајањем нових  знања

 

  1. Уводни дио часа

Активности учитељице и васпитачице:      

  • Читају сликовне загонетке (прилог бр.2.)
  • Усмјеравање ка тачним одговорима  и уочавање правила понашања у превозном средству    

Aктивности ученика:         

-        Слушају загонетке које им учитељица и васпитачица читају и одговарају рјешења  СЕМАФОР, УЛИЦА, ТОЧКОВИ НА АУТУ и ПЈЕШАЧКИ ПРЕЛАЗ-ЗЕБРА

-        Драматизација „Возимо се аутобусом“

                                                                           

  1. Главни дио часа

Активности учитељице и васпитачице:

  • Обиљежавају столове
  • Дијеле задатке по групама;
  • Надгледају, прате и помажу ученицима;

 

Aктивности ученика:         

 

  • амбалаже од киндер јаја папириће са бројевима (један, два, три и четири)

 

  •  

 

I група добија слику семафора у дјеловима – мозаик пузле

II групаслику улице са пјешачким прелазом

III група слику аутобуса

IV група слику пјешака

 

/Састављају лијепе и бојају дате дјелове слике/

 

         Приказују своје радове, разговарају о њима  и лијепе их на хамеру

 

 

Питања за групе:

Како се назива свјетлосни знак који нам помаже да сигурније пређемо улицу? /Семафор/

Како су распоређене боје на семафору за пјешаке? /Црвени пјешак који стоји, и зелени који је у кретању/

Улица се прелази на обиљеженом мјесту које се назива.../ пјешачки прелаз или зебра/

Да ли је правилно ако претрчавамо улицу на пјешачком прелазу? / Није ,улицу не претрчавамо, јер није безбједно/

Ако у близини не постоји пјешачки прелаз или зебра, улица се прелази .../најкраћим путем/

Како треба да се понашају дјеца у превозном средсту –аутобусу? /Културно, да понуде мјесто старијој особи или трудници/

 

 

 

  1. Завршни дио часа

 

Активности учитељице и васпитачице

Пуштају пјесму на цд плејеру

 

 

Aктивности ученика:                  

-        Пјевају пјесму

„ Како се прелази улица гдје нема семафора“ –Бранко Коцкица

 

                                

 

 

                                                                   У АУТОБУСУ

 

 

      IV  ГРУПА

 

     II  ГРУПА

 

 

        III  ГРУПА

       I ГРУПА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прилог бр.2.

 

      ЗАГОНЕТКЕ    

                  

               Имам ока три

               Ал ни једно не види

               Али моје очи много

               Значе за пјешаке и возаче ...  /СЕМАФОР/

 

              Иде равно, па завије

              По њој аути јуре

              По њој људи журе ... /УЛИЦА/

 

              Ми смо четири брата

              Један другог хвата

              Све цесте смо видјели

              Још се нијесмо срели  ...  /ТОЧКОВИ НА ПУТУ/

 

             Сваког дана стотине ногу

             Прегази моја ребра

             А ја и даље стојим

             Јер ја сам ... /ЗЕБРА - ПЈЕШАЧКИ ПРЕЛАЗ/

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Прилог 

Пјевање пјесме :

Бранко Коцкица  „Како се прелази улица“              

Кад се прелази улица                     

где нема семафора,

онда се прво добро

поразмислити мора.

 

Као што се река прелази

на обележеном газу,

тако се и улица прелази

на пешачком прелазу.

Рефрен:

Да те никад ауто не згази, не згази,

опрезно улицу прелази, прелази.

X2

Кадa на прелаз станеш,

да те ауто не би тресн`о,

прво погледај лево,

а затим погледај десно.

 

Ако са леве стране

долази ауто река,

онда се мало стрпи,

онда се мало чека.

 

Ако и с’ десне стране

долази ауто река,

онда се још мало стрпи,

онда се још мало чека.

 

Ако лево и десно

никаквих кола нема,

улицу брзо пређи,

јер на њој се не дрема.

Back to Top