Школа: ОШ „Сутјеска“
Наставни предмет: Природа и друштво
Датум и вријеме реализације: 20.3.2018. године; 3.час
Разред: I
Одјељењe: 1
Учитељица: Биљана Божовић
Васпитачица: Блаженка Вујановић
Појмови, садржаји: Саобраћај, сигурност и понашање у саобраћају
Наставна јединица: У аутобусу
Tип часа: Усвајање новог знања
Кључне ријечи: Семафор, улица, пјешаци, пјешачки прелаз, сигирно, безбједно
Исходи часа: Током учења ученици ће моћу да објасне правила понашања у превозним средствима
Облици рада: фронтални, индивидуални, групни
Наставне методе: Дијалошка метода, Монолошка метода, Илустративно-демонстративна метода, Метода самосталних радова, Метода кооперативног учења
Наставна средства:
- Радни листићи,
- Хамер папир,
- Цд и цд плејер
Наставни објекат: Учионица
Kорелација:
- Ликовна култура - илустрације
- Музичка култура - пјесмица
- Математика – бројеви
Литература: Приручник „Истражујем своју околину“ Весна Кипа, Татјана Нововић, Снежана Драгићевић
Трајање: Један час
Напомене, запажања: Планиране активности треба да пробуде радозналост и жељу за усвајањем нових знања
- Уводни дио часа
Активности учитељице и васпитачице:
- Читају сликовне загонетке (прилог бр.2.)
- Усмјеравање ка тачним одговорима и уочавање правила понашања у превозном средству
Aктивности ученика:
- Слушају загонетке које им учитељица и васпитачица читају и одговарају рјешења СЕМАФОР, УЛИЦА, ТОЧКОВИ НА АУТУ и ПЈЕШАЧКИ ПРЕЛАЗ-ЗЕБРА
- Драматизација „Возимо се аутобусом“
- Главни дио часа
Активности учитељице и васпитачице:
- Обиљежавају столове
- Дијеле задатке по групама;
- Надгледају, прате и помажу ученицима;
Aктивности ученика:
- амбалаже од киндер јаја папириће са бројевима (један, два, три и четири)
I група добија слику семафора у дјеловима – мозаик пузле
II групаслику улице са пјешачким прелазом
III група слику аутобуса
IV група слику пјешака
/Састављају лијепе и бојају дате дјелове слике/
Приказују своје радове, разговарају о њима и лијепе их на хамеру
Питања за групе:
Како се назива свјетлосни знак који нам помаже да сигурније пређемо улицу? /Семафор/
Како су распоређене боје на семафору за пјешаке? /Црвени пјешак који стоји, и зелени који је у кретању/
Улица се прелази на обиљеженом мјесту које се назива.../ пјешачки прелаз или зебра/
Да ли је правилно ако претрчавамо улицу на пјешачком прелазу? / Није ,улицу не претрчавамо, јер није безбједно/
Ако у близини не постоји пјешачки прелаз или зебра, улица се прелази .../најкраћим путем/
Како треба да се понашају дјеца у превозном средсту –аутобусу? /Културно, да понуде мјесто старијој особи или трудници/
- Завршни дио часа
Активности учитељице и васпитачице
Пуштају пјесму на цд плејеру
Aктивности ученика:
- Пјевају пјесму
„ Како се прелази улица гдје нема семафора“ –Бранко Коцкица
У АУТОБУСУ
IV ГРУПА
II ГРУПА
III ГРУПА
I ГРУПА
Прилог бр.2.
ЗАГОНЕТКЕ
Имам ока три
Ал ни једно не види
Али моје очи много
Значе за пјешаке и возаче ... /СЕМАФОР/
Иде равно, па завије
По њој аути јуре
По њој људи журе ... /УЛИЦА/
Ми смо четири брата
Један другог хвата
Све цесте смо видјели
Још се нијесмо срели ... /ТОЧКОВИ НА ПУТУ/
Сваког дана стотине ногу
Прегази моја ребра
А ја и даље стојим
Јер ја сам ... /ЗЕБРА - ПЈЕШАЧКИ ПРЕЛАЗ/
Прилог
Пјевање пјесме :
Бранко Коцкица „Како се прелази улица“
Кад се прелази улица
где нема семафора,
онда се прво добро
поразмислити мора.
Као што се река прелази
на обележеном газу,
тако се и улица прелази
на пешачком прелазу.
Рефрен:
Да те никад ауто не згази, не згази,
опрезно улицу прелази, прелази.
X2
Кадa на прелаз станеш,
да те ауто не би тресн`о,
прво погледај лево,
а затим погледај десно.
Ако са леве стране
долази ауто река,
онда се мало стрпи,
онда се мало чека.
Ако и с’ десне стране
долази ауто река,
онда се још мало стрпи,
онда се још мало чека.
Ако лево и десно
никаквих кола нема,
улицу брзо пређи,
јер на њој се не дрема.