Četiri tima sastavljena od predstavnika Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo, Centra za stručno obrazovanje i Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva posjetili su tokom marta sve srednje škole u Crnoj Gori. Oni su u direktnom kontaktu sa učenicima i nastavnicima ukazali na značaj PISA testiranja koje će biti održano od 19. marta do 12. maja.
Posjetama je, kako stoji u saopštenju Ministarstva prosvjete, prethodio sastanak ministra prosvjete dr Damira Šehovića sa direktorima srednjih škola na kojem je bilo riječi o važnosti PISA testiranja, pripremi i motivisanju učenika.
Tokom razgovora sa učenicima, stručni timovi su posebnu pažnju posvetili motivisanju učenika za testiranje, kako bi se izbjegli odustajanje i vraćanje nezavršenih testova koje umanjuje ukupne rezltate Crne Gore na PISA skali, a što može rezultirati pogrešnom percepcijom o crnogorskom obrazovnom sistemu.
Pored stručnih timova sa učenicima koji se ove godine testiraju razgovarali su i učenici četvrtog razreda koji su testirani u prethodnom PISA ciklusu i prenijeli im svoja iskustva.
Tokom priprema za testiranje, učenici su imali priliku da se unaprijed upoznaju sa primjerima testova iz prethodnih godina.
Ovo testiranje organizuje se tako da svi učenici rade test u trajanju od dva sata na računaru. Polovina zadataka biće iz čitalačke pismenosti, a ostali iz matematike i prirodnih nauka.
PISA je projekat Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), a akcenat stavlja na procjenu postignuća učenika u zadacima koji se tiču realnih životnih situacija i koji se smatraju relevantnim za efikasno učestvovanje u društvu odraslih, kao i cjeloživotnog učenja.
Predmeti koje PISA procenjuje su čitanje, matematika i prirodne nauke. U svakom ciklusu ovog testiranja, akcenat se stavlja na ocjenjivanje jednog od ovih predmeta.