U OŠ „Anto Đedović“ u Baru održan je novogodišnji kviz znanja. Radi sistematizacije gradiva, ali i zabave uoči predstojećih praznika, za učenike VI-3 pripremljeni su razni kreativni izazovi. Inspiracija je bilo književno djelo „Robinzon Kruso“ (Danijel Defo) kroz koje je učenicima demonstrirano kako se iz pročitanih knjiga najbolje uči.
Učesnici su bili podijeljeni u pet timova. Oni su odgovarali na vješto osmišljena pitanja iz jezika, književnosti, ali i drugih oblasti.
Takmičenje je započeto novogodišnjim lavirintom – đaci su pomogli Djeda Mrazu da stigne do irvasa. Tokom kviza učenici su, pored ostalog, bili u prilici da odrede vrstu i službu riječi, prepoznaju padeže, vrstu predikata, neumjetničke tekstove, frazeologizme, te da se prisjete i omiljenog književnog lika iz programa lektire. U završnici kviza učenici su imali kreativni zadatak da ilustruju i napišu čestitku poštujući pravopisna pravila. Trebalo je da obrazlože koja pravopisna pravila su poštovali tokom primjene ovog neumjetničkog teksta, da prepoznaju padež koji im je pomogao u obraćanju, kao i znak interpunkcije kojim su ga obilježili.
Učenici su izrazili zahvalnost svojim učiteljicama i učitelju kroz čestitke koje su sa radošću napisali, a koje su imali priliku da čitaju prisutnima. Kvizu su prisustvovale pomoćnica direktora Ivana Mrvaljević, članica aktiva Ivana Đurković i profesorice razredne nastave Vesna Čabarkapa i Arnela Alković.
U okviru ove aktivnosti realizovana je i planirana podrška talentovanim đacima. Tako su učenici, u pripremi za novogodišnji kviz, a u okviru literarne sekcije, pisali pisma Djeda Mrazu, kao i stihove i priče za literarni konkurs „Novogodišnja čarolija“. U okviru dodatne nastave, učenici su učestvovali u pripremi kviz pitanja i prezentacije, dok su ostali učenici tematski uredili kabinet u novogodišnjem ruhu (okitili jelku, postavili lampice i ukrase, odabirali novogodišnje pjesme …) Prostor je osmišljen da probudi radoznalost i motiviše na rad i izazove dobar osjećaj prilikom tumačenja književnog djela, ali i da posluži kao eduaktivni materijal za pitanja.
Kroz kviz je pružena podrška i učenicima sa drugog govornog područja. Oni su se odlično snalazili u pitalicama koje su im pomogle da na kreativni način – kroz igru uče naš jezik.
U školi ocjenjuju da je novogodišnji kviz bio prilika za sistematizaciju gradiva, ali i dobar podsticaj učenicima da kroz učenje njeguju timski rad, drugarsku atmosferu, etos odjeljenjske zajednice, kao i zahvalnost pri susretu sa učiteljicama.
Lj. V.