Okrugli sto na Filozofskom fakultetu: PUTEM NOVIH VASPITNO-OBRAZOVNIH PERSPEKTIVA – KURIKULUM U PRAKSI

Povodom obilježavanja jubileja 50 godina od osnivanja Univerziteta Crne Gore (UCG), Filozofski fakultet 10. i 11. juna organizuje okrugli sto pod nazivom „Putem novih vaspitno-obrazovnih perspektiva – kurikulUM u praksi“. 

U fokusu će biti aktuelne teme od značaja za obrazovnu politiku i praksu u Crnoj Gori, u cilju davanja smjernica za naredni desetogodišnji razvoj te oblasti. Na okruglom stolu učestvovaće eksperti iz Crne Gore, Srbije, Bosne i Hercegovine i Slovenije.

Nakon uvodne riječi dekanke Filozofskog fakultea prof. dr Tatjane Novović,          prof. dr Veselin Mićanović, prorektor za nastavu na UCG, govoriće o obrazovanju na granici održivosti, neskladu između ponude i potrebe i kako obezbijediti kvalitetni nastavni kadar u obrazovnom procesu. Mr Miloš Trivić, director Ispitnog centra govoriće o istraživanjima te institucije. Prof. dr Nihada Delibegović-Džanić izlagaće na temu podizanja svijesti nastavnika engleskog jezika o disleksiji i inkluzivnim praksama, prof. dr Mira Vukčević o uskladjenosti trzišta rada sa srednjim stručnim i inženjerskim obrazovanjem, te o značaju razvijene specijalizacije na svim nivoima obrazovanja za dobijanje znanja visoke upotebne vrijednosti, a prof. dr Biljana Maslovarić o informalnom obrazovanju, nevladinim organizacijama i perspektivama za XXI vijek.

Na skupu će govoriti i: doc. dr Vedrana Marković (Položaj muzičke umjetnosti u sistemu osnovnog i srednjeg obrazovanja - problemi, izazovi i perspektiva), prof. dr Saša Milić (Obrazovane reforme u zemljama u tranziciji – trendovi i tendencije), doc. dr Jovan Gardašević (Problemi gojaznosti današnje djece i trend u narednih 10 godina), doc. dr Branko Anđić (Sličnosti i razlike u obrazovanju budućih nastavnika između Crne Gore i Austrije kao članice EU), doc. dr Miomirka Rakonjac (Vrijednosni kontekst obrazovnog sistema u crnogorskom društvu), doc. dr Katarina Todorović (Kako do kvalitetnije nastave u vaspitno-obrazovnom

sistemu Crne Gore?), prof. dr Tatjana Novović (Rano djetinjstvo u kontekstu aktuelnog obrazovnog sistema - kadrovske potrebe i perspective; Inkluzivna paradigma - između vizija i prakse izazova), prof. dr Slavko Gaber (Izazovi u društvu, uloga škole), mr Zoran Lalović (Analiza ključnih činilaca koji utiču na rezultate učenika na PISA testu u Crnoj Gori), prof. dr Srđan Verbić (Zbog čega su obrazovne reforme toliko neuspješne; Obrazovanje u doba veštačke inteligencije), prof. dr Žarko Pavićević (Država /društvo/ kao „maćeha‟ rađa probleme, a kao „majka‟ uzdiže vaspitno-obrazovni sistem do neslućenih granica; Matematika u obrazovnom sistemu), prof. dr Dušanka Popović (Čitanje i čitalačka pismenost u savremenom obrazovnom kontekstu), prof. dr Mara Šćepanović (Problem planova i programa za sve nivoe obrazovanja iz oblasti fizike uz osvrt na ostale prirodne nauke;  (Ne)odgovarajući kadrovi fizike i hemije u školama), prof. dr  Igor Lakić (Upisna politika na nastavničkim fakultetima; Kriterijumi ocjenjivanja studenata na nastavničkim fakultetima), prof. dr Miroslav Doderović (Položaj geografske nauke u osnovnim i srednjim školama i društvu) prof. dr Milica Drobac-Pavićević (Podsticanje kreativnosti u školi; Izazovi u obrazovanju darovitih učenika), prof. dr Sanja Rašović-Jančić (Reforma programa u srednjoj skoli; Sagledavanja položaja profesora u školi i jačanja integriteta kroz popravljanje njegovog materijalnog položaja i selekciju prilikom prijema u radni odnos i način na koji se produžava  licence) i dr Nada Tomović (Položaj istorije kao nastavnog predmeta u osnovnim i srednjim školama).

O. Đ.

Back to Top