OŠ „Anto Đedović“: REALIZOVAN PROJEKAT „NOVOGODIŠNJA POTRAGA ZA GLAGOLSKIM OBLICIMA“

Kreativni projekat „Novogodišnja potraga za glagolskim oblicima“ uspješno je realizovan krajem decembra u OŠ „Anto Đedović“  u Baru.

Đaci VII-4 su u okviru predmetnog programa izučavali glagolske oblike, njihova značenja, službu, sličnosti i razlike. A da bi provjerili znanje, učestvovali su u pomenutom odjeljenjskom projektu .

Kreativne  izazove na temu glagola osmislila je predmetna nastavnica Ljiljana Milović koja je  i autorka projekta. Pomoću mape  uma koju je nazvala  „Julije Cezar“,  učenicima je ponudila da na zanimljiv način razvrstavaju  glagolske oblike na različite kategorije (vremena, načini, prilozi, pridjevi...). Uz pomoć čuvene ličnosti, djeca su naučila i nove glagolske oblike. To je prije svega  imperativ koji su proučavali kroz istorijski kontekst i temu o  imperatorima.  Čuvena izreka Julija Cezara „Dođoh, vidjeh, pobijedih“  pomogla im je da tragom istorijskih dešavanja lokalizuju navedeni citat, da ga koriste i u svakodnevnom kontekstu i tako bogate svoj rječnik. Istovremeno su kroz navedenu misao  naučili  oblike  aorista ,  njegove specifičnosti i stilsku vrijednost.

Đaci su, zatim,  podijeljeni u timove   uspješno su rješavali zadatke po NTC sistemu učenja. Glagolski oblici bili su  skriveni kroz rebuse, premetaljke, ukrštenice, pletenice, asocijacije, zagonetke,  stihove iz narodnih epskih pjesama i ilustracije. Za  učenike sa drugog govornog područja osmišljen je poseban zadatak – da   likovno  predstave novogodišnju jelku sa imenima glagolskih oblika na jezicima koje uče u školi.

Tokom dalje realizacije projekta, učenici su  analizirali  novogodišnji motiv koji je svaka grupa dobila kao logo na nastavnim listićima (Djeda Mraz, Sneško Bijelić, jelka, novogodišnji paketić i  pahulja). Zatim su se, po kriterijumu sličnosti tih motiva grupisali, a novi zadatak je bio da obrazlože po čemu su ti glagolski oblici  koji su se sada našli u istoj grupi, srodni (po značenju, građenju,službu,  razlikovanju lica i sl.).

U završnici rada, dodijeljena je diploma kao nagrada  najuspješnijem učesniku/učenici, a uručeni  su  novogodišnji pokloni za  goste (nastavnike iz drugih aktiva koji su pratili realizaciju). Svi učesnici počašćeni su medenjacima koje su učenici napravili u saradnji sa roditeljima.

„Važno mi je bilo  da  učenici steknu  funcionalno znanje o glagolskim oblicima, da ostvarimo korelaciju  sa drugim predmetima i temama,  povežemo  gradivo  i znanja,  podstaknemo na   kreativnosti i njegovanje talenata, damo podršku  učenicima sa drugog govornog područja,  razijamo vrijednosti i vrline, posebno optimizam i vedro raspoloženje tokom učenja,  a povodom  novogodišnjeg praznika“, istakla je profesorica Ljiljana Milović.

Lj. V.

Back to Top