Dvije školske godine organizovane su u uslovima pandemije COVID-19 zbog čega je bilo odstupanja od uobičajenog režima rada. U cilju podrške rukovodiocima, nastavnicima i stručnim saradnicima škola da efikasno odgovore potrebama i interesima učenika, Zavod za školstvo pripremio je smjernice za realizaciju nastave u školskoj 2022/2023. godini.
Prije svega, apostrofirana je potreba za organizovanjem časova dopunske nastave za sve učenike kako bi se nadoknadilo propušteno gradivo tokom prethodne dvije godine, i to od samog početka nastavne godine.
Časovi će, kako je već saopšteno, trajati 45 minuta, a nastavni plan i program realizuju se u punom obimu (obavezni dio i 15 do 20 odsto slobodnog dijela).
U preporukama je istaknuto da svaki nastavnik samostalno ili u okviru stručnog aktiva, uvažavajući specifičnosti škole i odjeljenja u kojem realizuje nastavu, izrađuje godišnji plan rada i dostavlja ga pedagoško-psihološkoj službi do 23. septembra. Naglašeno je da su nastavnici autonomni u kreiranju godišnjih planova i određivanju redosljeda savladavanja ishoda predviđenih predmetnim programom, kao i u planiranju otvorenog dijela kurikuluma.
Tokom septembra škole primjenjuju Protokol za procjenu aktuelnog razvojnog i ekonomskog statusa djece sa posebnim obrazovnim potrebama, kao i Skale za procjenu darovitosti učenika.
U cilju nadoknade propuštenog gradiva i kao dodatni resurs za rad nastavnicima je dostupan internet resurs www.skolskiportal.edu.me, kao i platforma www.digitalnaskola.edu.me.
Zavod je uputio smjernice i direktorima predškolskih ustanova. U dopisu je istaknuto da je tokom septembra neophodno pružiti pomoć djeci i roditeljima pri adaptaciji, vodeći računa da su neka djeca bila duže vrijeme odsutna i samim tim odvikla se od kolektivnog načina života. Podrška je potrebna i djeci iz ranjivih kategorija, kao i ratom zahvaćenih područja u cilju prevazilaženja jezičkih, kulturoloških i drugih barijera.
Ukazano je i da tokom septembra i dijelom oktobra treba pratiti dječja predznanja, potrebe, interesovanja, i te informacije koristiti kao osnovu za planiranje.
Takođe, tokom perioda adaptacije neophodno je formirati tim za praćenje i podršku djeci sa posebnim obrazovnim potrebama i za njih uraditi IROP-e.
U cilju dodatne podrške vaspitno-obrazovnom radu dostupna je platforma www.digitalnaskola.edu.me.
Lj. V.